Noormehed viimasel päeval võidukad

Foto: EGL

Eesti kuni 18-aastaste noormeeste koondis lõpetas Euroopa meistrivõistlused täna võiduga Poola üle 4:1, mis tähendas lõppkohaks II divisjonis seitsmendat positsiooni. Tulemused

Eesti neidude koondis lõpetas eile kaotusega Islandi vastu 1,5:3,5 ning lõpetas seega 19. kohaga. Meeldetuletuseks, et viimati osalesime U18 neidude tiimiga 2010. aasta võistlusel, kuid siis oli võistkonna suuruseks neli mängijat. Tulemused

Noormeeste II divisjoni võitis Belgia meeskond, kes alistas finaalis mõneti üllatuslikult Šotimaa 4:3. Pronksmedalid kuuluvad aga Portugali meeskonnale, kelle jaks käis meist veerandfinaalis üle. Esimesed kolm tõusevad järgmiseks aastaks I divisjoni, kust langesid välja Itaalia, Island ja Hispaania. Tulemused

Esimeses divisjonis teenisid aga medalid Prantsusmaa, kes alistas finaalis Inglismaa ning Rootsi, kelle jaks käis üle Saksamaast. Tulemused

Neidude esikolmik oli aga Inglismaa, Saksamaa ja Itaalia. Koduvõistkond Rootsi jäeti alles kaheksandaks. Tulemused

Mängijate ja treenerite kommentaarid:

U18 noormeeste treener Egeti Liiv: „Poola väljak oli väljakutsuv. Meenutas analoogina Otepääd, kus olid praktiliselt iga rajal tõusud ja langused ning kuskilt tasast pinnast oli raske leida. Ilmade suhtes oli peaaegu iga päev ca 30 kraadi ja pigem vähe tuult. Aga seal muutusid ilmastikuolud iga tund. Griinid olid kiired ning kui griinile pihta ei saanud, siis lähimänguga oli vaja väga korralikku tööd teha. Allamäge lähestumised/putid oli peaaegu võimatu augu lähedale seisma jätta.
Esimene päev läks meie noortel hästi ja mängiti häid tulemusi. Järgmistel päevadel hakkas eksimusi vähe rohkem tulema: kellel avalöögiga, kellel lähestumistega, kellel puttamisega. Isegi top riigid, kes U18 võistlusel olid, oli ka neil näha kolme puti griine.
Viimasel päeval Poola vastu ei olnud kerge, kuid tuli ennast täielikult kokku võtta ja vähem eksimusi teha, mis tõid ka võidu. Aga kindlasti oli jälle õppetunde, mille kallal vaeva tuleb näha ning uutele koondiseliikmetele oli ka suurepärane esmakogemus sellisel võistlusel.“

Aivar Paalberg Jr: „Enda mängu üle ma eriti uhke ei olnud. Üldiselt polnud viga, aga kuna raskete griinidega polnud lihtne päästa, siis ka tulemus peegeldas seda. Iga päev (peale viimase) kadus ka rajal fookus täiesti ära mõneks hetkeks ja tulemuseks olid väga suured numbrid. Vastastelt oli ka palju õppida. Kõige rohkem just portugallastelt, kuna nende võime keskenduda oli silmnähtav. Kõik hingamisest, kuni selleni kui kaua nad palli taga olid. Kõik oli iga kord sama. Seda näitas ka foursome matš nende vastu, kus olime +2 pärast üheksat, aga ikka down by 7. Võistluse üldine korraldus oli väga hea. Väljak oli ainulaadne ja polnud sellist asja nagu kerge griin. Kahe meetrisel putil võisid vahest võtta ka pool meetrit breaki, mis tegi match play väga huvitavaks.“

Hart Oskar Aoveer: “Väljak oli väga heas korras ja väga huvitava ehitusega. Kvalifikatsioon läks mul suht hästi, eriti esimene ring. Väljakul oli eriti lahe mängida match playd kuna rajad olid erinevad ja rasked. Match play osas läks mul ka hästi. Võitsin mõlemad single matchid ja kaotasin foursome. Võistlus oli hea kogemus jälle ja jäin ka oma mänguga rahule.”

Kaspar Urh Jamnik: „Arvestades seda, et see oli minu esimene kord sellel võistlusel, läks mul üsna hästi. Tiimina ei saanud küll just nii kõrget kohta, kui oleks võib-olla soovinud, kuid vähemalt on meil kohti millest õppida. Väljaku kohta saab öelda, et see oli väga künklik, palju sügavaid bunkreid, millest kohati isegi lippu ei näinud ja griinid sama olid ka päris keerulised mitme kaldega, mida muidu silmaga ei näe. Esimese kvalifikatsiooni ringi mängisin päris hästi, kui kahjuks oli teine vähe halvem. Kõige paremini lõin seekord lähestumisi ja putte mille abiga sain ka match plays  palju radu võidetud. Kõige rohkem probleeme tekitas seekord kindlasti par’ide päästmine ümber griini, eriti selle pärast, et mu chip polnud kõige parem ja tõstetud treenida suurte kalletega olid päris rasket chippamiseks. Muidu toimis meeskond väga hästi, tiimi kapten, Robin, tegi oma tööd hästi ja samuti ka peatreener, Egeti Liiv. Tiimi vaim oli hea ja sõbralik ning samuti ka vastasmängijad kellega mängisin olid väga sõbralikud. Tänan kõiki sponsoreid ja muid toetajaid, kelle abil saime uusi kogemusi ja võimaluse mängida nii heal võistlusel.“

Rasmus Kivila Jr: „Minu mäng oli okei. Kõige rohkem kaotasin lööke selle pealt, et ei tabanud griine. Lähimäng oli nagu ikka väga hea, eriti putt. Esimesed kaks kvalifikatsiooniringi mängisin hästi, aga jätsin ka päris palju lööke rajale. Match playst ka natuke: enda kaks esimest matši ma kaotasin, mäng oli okei, aga vastane mängis lihtsalt paremini. Viimane matš, mis meil Poolaga oli, mängisin foursome’i Aivariga. See läks meil üllatavalt sujuvalt ja sealt saime ka oma esimese võidu. Meie mäng selles matšis oli väga stabiilne ja kui kumbki eksis, siis teine kohe päästis. Turniiri kohta üldiselt võin öelda, et see oli väga hästi korraldatud.“

Rauno Pikk: „Väljak oli heas seisus, mäng läks iga päevaga aina paremaks ning sellega ka griinide lugemine, millega mul oli esimesed päevad probleeme. Vastased olid tugevad: eriti portugallased, kelle vastu olime Aivariga pärast üheksat rada 7 down, kuna vastased olid selle aja jooksul suutnud mängida -5. Ilm oli perfekte, vahest ka liiga palav ning esines ka äikest ja tugevat sadu, kuid see ei takistanud kedagi. Tiimi koostöö ning sellega kaasnev kambavaim oli hea ning olime üksteisele alati toeks. Olen õnnelik oma kahe matchplay võidu üle, millest viimane lõppes 18-rajal ilusa chip in (flop üle bunkri) eagle võiduga. Isiklikult oli minu peamiseks probleemiks griinidest arusaamine eriti chippates ning palju ka putates. Kindlasti sain endale uusi tuttavaid ning olen tänulik EGL-ile antud võimaluse eest.“

Robin Udodov: „Võistlus oli hästi korraldatud. Üldpildis jäin ma enda esitusega üsnagi rahule. Tiimiga oleks võinud teine päev parem olla, kus me langesime viiendalt kohalt seitsmendale. Esimeses match plays mängisime Portugali vastu. Enda matšis mängisime mõlemad üsna hästi ning suuri vigu kumbki me ei teinud. Kuna lõppskoor oli teada enne, kui meie mäng lõppes, leppisime omavahel viigiga. Järgmises matšis Sloveenia vastu mängisin taas üsna okeilt, aga lõpuks võitis sloveenlane birdiega viimasel, kes lihtsalt lõi mõne rohkem puti sisse. Viimases matšis Poola vastu, mängisin ma natuke kehvemalt, aga lõppude lõpuks, suutsin ennast kokku võtta ja võita. Terve võistluse jooksul oli mu parimaks osaks lähimäng, millega ma päästsin palju. Match play osas oleks tahtnud rohkem birdie putte sisse putata.
Üldpildis võin enda esitusega rahule jääda. Tiimina me oma eesmärki kindlasti ei täitnud. See eest oli see väga hea kogemus, 6 päeva golfi ca 35 kraadises kuumuses vastu pidada.“

U18 neidude treener Daniel Moss Silva: „Eesti neidude koondis osales 2024. aasta Euroopa tüdrukute võistkondlikel meistrivõistlustel, mida korraldas Rootsi 1902. aastal rajatud Göteborgs Golf Klubb, mis on Rootsi esimene golfiväljak. Golfiväljak oli tõeline proovikivi kõigile võistkondadele, väikesed ja kalletega griinid, mis olid 10+ stimpiga, kitsad fairwayd ja palju kõrguste vahesid nõudsid palju kogemust ja oskusi. Eesti võistkonna esimene osalemine 14 aasta jooksul, eriti noore võistkonnaga, kus kõik mängijad olid võistlustel uustulnukad. Võistkond oli põnevil, et said võistelda Euroopa kõrgeima tasemega alla 18-aastaste tüdrukute vastu. Mõlemal treeningpäeval valitsesid äärmuslikud ilmastikuolud, esimesel treeningpäeval, kui me mängisime foursome puhus tuul ca 11m/s. Teisel treeningpäeval mängisime üksikmänge tugevas vihmas.
Stroke play kvalifikatsiooniringis mängis Team Estonia väga karmides ilmastikuoludes. Esimesel päeval oli tugev tuul ja meeskond sai võistlusele raske alguse, kuid pidasid vastu kuni viimase puttini. Teisel kvalifikatsioonipäeval ja nüüd juba närvidega paremini toime tulles mängis võistkond paremini, kuigi taas pidevas vihmasajus. Kogutulemusega +99 kvalifitseerus Eesti võistkond 19. kohale ja jäi 27 löögi võrra alla eelnevale tiimile.
Match play etappidel kohtusime Türgiga, kus oli meil võimalus võtta võit. Kahjuks läks kõik valesti ja kaotasime 3,5:1,5. Teine match play oli Islandi vastu, kus tiimis olid kogenumad ja vanemad tüdrukud. See osutus tõeliseks väljakutseks. Meeskond andis endast taas kõik, kuid jäi napilt alla tulemusega 3,5:1,5. Viimase päeva veetsime finaalvõistkondade soojendust ja ettevalmistusi jälgides.
Üldiselt oli nädal suurepärane kogemus kõigile meie mängijatele. Nad nägid nüüd Euroopa parimate tüdrukute taset, mis loodetavasti annab neile motivatsiooni teha rohkem tööd. Usun, et kindla plaaniga edasi liikudes, saab neidude koondis tulla tagasi tugevamana ja võistelda tippkohtade eest.“

Elizaveta Sofia Reemet: „See nädal oli suurepärane võimalus erinevate golfioskuste parandamiseks. Mõned tüdrukud paranesid ka oma emotsioonide kontrolli all hoidmisega, sealhulgas mina. Teiste riikide tüdrukute nägemine, kes mängisid paremini, pani lootusi ka oma mängu parandamise osas. Rada oli raske, kuid väga hea, et valmistuda ka järgmisteks tähtsateks ja rasketeks võistlusteks. Kiired griinid, iga päev erinev tuul ja väljakutsuvad raja pikkused panid mind mõistma, et ka lühemate löökidega on raske raja läbimiseks erinevaid teisi võimalusi. Üldiselt oli see suurepärane kogemus heade mälestustega.“

Danielle Truusa: “Väljak oli suurepärases korras, polegi saanud nii headel ja kiiretel griinidel mängida. Rajad olid võrreldes Eesti väljakutega poole keerulisemad ja pikemad. Nautisin mängimist nii heal väljakul ja veel Euroopa tiimi meistrikaid. Kogemus oli mega, tiim oli hea, treener ja kapten Elizaveta olid väga abivalmis ja toetavad, hoidsid tiimi korral hästi ja aitasid kui oli muresid. Sain isiklikult nii palju julgust ja kindlust juurde enda mentaalses küljes kui ka mängu poolel. Kokkuvõtvalt esimene suur võistlus sai hästi läbitud, enamvähem heade skooridega ja kindlasti andis juurde tahet ja töökust, et jõuda järgmine kord kõrgemale positsioonile.”

Iiris Mätas: “Osalesime üle pika aja taas võistkondlikel Euroopa meistrivõistlustel Rootsis. Väljak oli heas korras, pikk ja kohati kitsas. Griinid kiired ja raskema poolsed. Kahjuks ei saanud endast 100% enda, sest tervis polnud sellel nädalal just kõige parem. Meie tiim oli toetav ja kokkuhoidev. Saime väga hea kogemuse osaliseks ja siit edasi saab ainult paremaks minna.”

Kirke Kiige: „Üldkokkuvõttes läks minul see võistlus pigem hästi. Tahaks rohkem tegeleda raudade ja draiviga, sellega natukene oli probleeme. Grupp oli meil väga hea ja toetav nii, et meil oli väga tore nädal. Ajakava oli meil päris hea, alati oli piisavalt soojenduseks aega või pärast mängu midagi harjutada. Väljak oli küll kohati päris raske aga huvitav oli mängida.“

Kristella Sikk: „Mulle meeldis väljak, kus me mängisime. See väljak oli vahepeal minu jaoks pikk ehk pidin koguaeg lööma pikke raudu nagu 6 ja 5 ning hübriidi ja puu3. GIR’id olid mul halvad, aga päästsin lähimänguga palju radu ära. Puttamine oli halvasti ainult esimene päev, aga siis olid ka väga rasked lipupositsioonid ning sattusin august valele poole. Viimasel päeval sain ma kolmeteistkümnest rajast ainult ühe GIR’ri. Mul läks hästi teisel ja kolmandal päeval. Esimesel päeval polnud ka midagi hullu, aga viimasega polnud ma rahul. See ainuke GIR mis ma tegin viimasel päeval oleks olnud põhimõtteliselt holar ja sain birdie. Selle rajaga olin ma väga rahul. Kokkuvõttes meeldis mulle väljak ja sain palju kogemust.“

Meribel Malva: „Olime tüdrukutega esimest korda tiimina väljas ja üksteise toetamine toimis väga hästi. Golfiväljak ise oli väga ilus ja väga heas korras. Terve väljaku peale kokku leidus kõigest üks rada, mis oli sile ehk siis väljak oli suhteliselt mägine. Griinid olid kiired ja keerulised, seega nädala alguses tekitasid need kõvasti raskusi. Mäng üleüldiselt oli okei, mõnel päeval tuli paar pahandust sisse, kuna lõin griinist mööda ja chippamine tekitas raskusi. Võistlus mulle väga väga meeldis. Muidugi olin päris närvis enne võistluse algust aga viimaseks päevaks läks see ka üle. Mulle väga meeldis vaadata ka esikolmiku mängu. Sain aru, et mul on veel pikk tee ees ja õppida on veel palju. Ma olen väga õnnelik, et sain osa sellisest võistlusest ja olen nüüd väga suure kogemuse võrra rikkam.“